Problemen Zaventem
en andere luchthavens
Ja, je bagage is verzekerd, als die meer dan 12u vertraging heeft of gewoon niet toekomt, indien je één van onderstaande producten hebt:
- Exclusive Selection Europe
- Travel Selection
- Royal Service
- Gold Service en Gold Protection
- Travel Service
- Full Service en Full protection
- Classic Service of Classic Protection
- Jaarlijkse Reisverzekering + Annuleringsverzekering (online afgesloten)
- Tijdelijke Reisverzekering + Annuleringsverzekering (online afgesloten)
Je hebt dan recht op een vergoeding voor eerste dringende aankopen (bijvoorbeeld kledij en toiletartikelen) voor de eerste dagen. De hoogte van deze vergoeding is afhankelijk van de formule waarop je intekende. Hiervoor verwijzen we je naar de algemene voorwaarden.
Ga op de luchthaven naar het Property Irregularity Report (PIR): vraag “attest van definitief verlies”. Hiermee toon je aan dat je aangifte hebt gedaan en gaat men op zoek naar je bagage.
Als de bagage niet wordt gevonden, kan je hiertoe een claim indienen bij je reisverzekeraar, Allianz Assistance. Dit doe je eenvoudig via onze website: AClaim Form
Ja, in geval van totale of gedeeltelijke beschadiging van je bagage heb je recht op een vergoeding als je één van onderstaande Allianz Assistance-producten hebt:
- Exclusive Selection Europe
- Travel Selection
- Royal Service
- Gold Service en Gold Protection
- Travel Service
- Full Service en Full protection
- Classic Service of Classic Protection
- Jaarlijkse Reisverzekering + bagage dekking (online afgesloten)
- Tijdelijke Reisverzekering + bagage dekking (online afgesloten)
De hoogte van deze vergoeding is afhankelijk van het product dat je hebt. Hiervoor verwijzen we je naar de algemene voorwaarden.
Vraag op de luchthaven naar het Property Irregularity Report (PIR). Laat hier een geschreven aangifte opmaken en zend die zo snel mogelijk door naar Allianz Assistance. Hiermee toon je aan dat je aangifte hebt gedaan.
Vul dan het claimformulier in dat je op onze website terugvindt: AClaim Form
- Ja, indien je Royal Service hebt (hou rekening met 25% franchise)
- Neen, indien je een ander product hebt. Dit is geen verzekerde gebeurtenis binnen de annuleringswaarborg en wij bieden dan ook geen vergoeding. Wij adviseren je om contact op te nemen met de reisorganisatie, autoverhuurder of de accommodatie. Mogelijk kunnen zij je helpen met een oplossing.