Een schadegeval indienen 

We bieden u graag onze hulp aan. Als er zich een ongelukkig voorval heeft voorgedaan voor of tijdens uw reis en u bent hiervoor gedekt, dan hoeft u gewoon een schadedossier in te dienen. Wij behandelen uw schadegeval zo snel mogelijk en antwoorden met plezier op al uw vragen. Hoe vollediger uw dossier, hoe sneller en efficiënter wij uw schade kunnen behandelen.

Hoe kan ik een schadegeval indienen?

Log in op ons Allianz Protection portaal om uw schadeclaim in te dienen. Zorg ervoor dat u uw polisnummer en alle benodigde bewijsstukken (facturen, certificaten, proces-verbaal...) bij de hand hebt.

In geval van annulering om medische redenen vragen wij u het medische formulier door uw arts te laten invullen. U kunt het formulier hieronder downloaden.

U kunt op elk moment de voortgang van uw dossier volgen. Als er documenten ontbreken, wordt u hiervan op de hoogte gebracht.
 

Tips & Tricks voor een snelle schadeafhandeling:

Herkent het systeem uw polisnummer niet? Heeft u problemen bij het melden van de schade? U kunt uw schadegeval melden via de link "Ik heb mijn contract/polisnummer niet".

• Houd er rekening mee dat uw dossier niet wordt behandeld zolang niet alle verplichte documenten aanwezig zijn. Zorg er dus voor dat alle benodigde documenten zijn geüpload.

• Kunt u niet alle verplichte documenten uploaden? Uw dossier kan in meerdere stappen worden voltooid nadat het is geopend. U hoeft alleen maar uw dossier opnieuw te openen via de link "Een claim volgen".