Veelgestelde vragen
Uw polis
De informatiefiche van uw verzekeringsproduct (IPID) wordt toegevoegd aan uw bevestigingsmail samen met de algemene voorwaarden. U kunt deze informatiefiche ook lezen in stap 2 van het verkoopproces, als ook op onze webpagina bij de algemene voorwaarden
Wenst u deze fiche per post te ontvangen? Neem dan contact met ons op via deze link.
Voor wie langer dan drie maanden reist hebben we volledig aangepaste polissen. Wanneer u de wereld rondreist of een langer verblijf plant, bieden we u verzekeringsoplossingen op maat aan via ons netwerk van makelaars en reisagenten.
VIND HIER de gegevens van onze partners.
Medische bijstand
Wanneer u de medische kosten voor eigen rekening nam, kunt u de nota van deze zorgverlening door een huisarts en eventuele medicijnen indienen via het claimsformulier. Wij betalen maximaal € 250 aan ambulante kosten terug na tussenkomst van uw mutualiteit.
Heeft het ziekenhuis u om een onmiddellijke betaling gevraagd, dan dient u eerst contact op te nemen met onze alarmcentrale. Zonder toestemming van de alarmcentrale kunnen wij een terugbetaling niet garanderen.
Bij een ongeval dient u of een derde partij ons onmiddellijk op de hoogte te brengen en in te lichten over de situatie waarin u zich bevindt. U geeft ons uw polisnummer door, de plaats waar u zich bevindt, een nummer waarop wij u kunnen contacteren en welke specifieke zorgen u nodig heeft. Om u het zo gemakkelijk en aangenaam mogelijk te maken kunt u vanuit het buitenland bellen op onze kosten.
Onze diensten zijn 24/24u bereikbaar en dit 365 dagen per jaar:
Telefoon: +32 (0) 2 290 61 00
Email: assistance.be@allianz.com
Schadegevallen
Ja, ook deze schadegevallen worden behandeld, maar u moet er rekening mee houden dat, wanneer wij een schadeaangifte ontvangen voor persoonlijke bezittingen, wij de eigenaar toch enig bewijs van eigendom zullen vragen voor de verloren of gestolen goederen. Wij begrijpen volledig dat u misschien niet alle aankoopbewijzen van uw persoonlijke bezittingen kunt voorleggen.
Vaak is fotografisch bewijs, samen met garantiebewijzen, handleidingen, kwitanties of rekeninguitreksels voldoende.
Klachten
en telefonisch op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur
Zit u in een noodsituatie in het buitenland? Bel dan ons noodnummer (dag en nacht bereikbaar)