Veelgestelde vragen pechverhelping
Algemene vragen
De prijs van uw pechbijstandsverzekering hangt af van uw persoonlijke situatie.
Om na te gaan hoeveel een polis kost:
Ja, u kunt tot 14 dagen na onderschrijving afzien van uw aankoop van deze pechbijstandsverzekering.
Dit is het herroepingsrecht.
Dekking
Enkel voertuigen die eigendom zijn van een verzekerd persoon, of meestal worden bestuurd door een verzekerd persoon, komen in aanmerking voor pechbijstand bij Allianz Assistance. Het voertuig moet bovendien behoren tot een van de volgende categorieën:
- Personenwagens, motorhomes, bestelwagens of voertuigen voor privégebruik van minder dan 3,5 ton toegelaten massa, maar geen voertuigen gebruikt voor bezoldigd vervoer;
- motor’s met een cilinderinhoud van meer dan 125cc.
Polis
Ja, het is mogelijk om uw pechbijstandsverzekering tussentijds te wijzigen. Als u overschakelt naar een uitgebreider pakket, gaat er geen nieuwe looptijd in. Als u overschakelt naar een minder uitgebreid pakket, gaat er een nieuwe contractperiode van één jaar in. Wilt u uw auto verkopen of overdragen, dan kun u uw pechbijstandsverzekering laten overzetten op een nieuw kenteken.
Voor wijzigingen aan uw polis kunt u contact opnemen met onze infodienst op het telefoonnummer +32 2 773 62 25. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30u en 17.00u.
Premie en bijschrijven
U kunt voor uw pechbijstand bij Allianz Assistance kiezen uit verschillende pakketten. Zo verzekert u alleen wat voor u belangrijk is. Dit zijn de verschillende opties:
België Basis vanaf €49,95 per jaar
België Compleet vanaf €74,95 per jaar
België + Europa Compleet vanaf €99,95 per jaar
Opgelet: bovenstaande prijzen gelden enkel voor voertuigen tot 6 jaar oud. Is uw voertuig meer dan 6 jaar oud? Dan betaalt u een toeslag.
U betaalt deze verzekering via domiciliëring. U kunt deze verzekering binnenkort ook onderschrijven met de volgende kredietkaarten:
- Visa
- Mastercard
Elke transactie met kredietkaarten verloopt bij Allianz Global Assistance op een uiterst veilig manier, rechtstreeks via de bank. Wij hebben dus geen zicht op uw kredietkaartinformatie en bewaren die informatie in geen enkel geval. Uw bank deelt ons louter mee of de transactie werd goedgekeurd of afgekeurd.
De verbinding met de bank maakt gebruik van een 40bit-gecodeerd SSL Web Server Certificaat, dat diefstal of onderschepping onmogelijk maakt.
Pechverhelping
Klachten
Wij stellen alles in het werk om u een zo goed mogelijke dienst te verlenen en om u snel verder te helpen. Mocht u desondanks toch een klacht hebben, kunt u onze dienst Quality contacteren op het emailadres: quality.be@allianz.com.
en telefonisch op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur
Zit u in een noodsituatie in het buitenland? Bel dan ons noodnummer (dag en nacht bereikbaar)
Ontdek onze verzekeringen
Specialist in reisverzekeringen en hulpverlening
Veelgestelde vragen
Wij voorzien u graag van antwoorden op de meest gestelde vragen over de Allianz Assistance reisverzekeringen.
Voorwaarden
Alle documenten, van de algemene voorwaarden van onze reisverzekeringen, tot schadeformulieren, vindt u hier.
Contactgegevens
Indien u vragen hebt in verband met onze producten en diensten of over uw polis kunt u altijd onze Welcome Desk contacteren.